Sidor

måndag 8 augusti 2011

Misa, Endless keys

Känner mig lite sjuk idag (det går bra att tycka synd om mig - det gör jag) och har inte lust med någonting. Hade egentligen tänkt dra igång ett bloggtema den här veckan, men då jag behöver älskade makens hjälp med det så får det vänta lite. Han är ju liksom anställd och jag tror hans chef uppskattar om han är på jobbet och inte här hemma och lackar till det. Men snart så...


För att pigga upp mig själv lackade jag på knalligt orangea Endless keys från Misas sommarkollektion. Och det är väl fint... Målade på ett lite tunnare lager och två lite flödigare och tycker faktiskt att det blev riktigt bra täckning på det. Problemet är bara att det torkar dåligt. Trots Seche Vite är det ändå så pass mjukt en timme senare att det blivit några märken i det. Tur att jag hann fotografera innan dess.
Ett annat problem vid appliceringen var annars att penseln lossnade ur korken! Jag lyckades rädda bordet i varje fall...

Det är en väldigt vacker orange nyans med massor av glitter i guld och ljusare orange. Mina tankar går hela tiden till apelsiner, men det har jag inga hemma så här års.

Matchar upp med Very av Pet Shop Boys istället. Ingen favoritskiva med dem, men den är ju onekligen lite speciell i sitt utförande. Nu är det älskade maken som är det stora PSB-fanet i den här familjen, så han kanske skulle flå mig om jag sade att min favorit på den här är "I wouldn't normally do this kind of thing". Mest berömd är annars deras cover på "Go west" som jag tycker är rätt så sopig vilken version den än kommer i.

Betyg på lacket då?
3/5