Sidor

onsdag 10 augusti 2011

H&M, Aqua

Jag hade sett redan i flaskan att jag skulle gilla det här lacket, men jag var inte riktigt beredd på den omedelbara kärlek jag kände så fort första penseldraget var lagt. För det här är ta mig tusan en duokrom! För 30 spänn! Eller i varje fall nästan en dukrom...
Inga bilder kan göra det rättvisa, särskilt inte med en klåpare som undertecknad bakom kameran.


Som namnet antyder är det här ett aquafärgat lack, jag skulle säga att det är mer grönt än blått, en riktigt härlig teal med massor av guldskimmer som ger den duokroma effekten.

Försöker vinkla naglarna lite olika för att effekten ska framkomma tydligare. Funkar sådär.

Det har en metallicfinish och penseldragen syns som brukligt är ganska tydligt på sådana. Aqua är inget undantag från den regeln. Jag målade på två lager och tycker det täckte riktigt bra. Vid närmare granskning av naglarna ser jag dock att det inte hade skadat med ett lager till, men det struntar jag högaktningsfullt i.

Hade lätt ågren över vad jag skulle matcha med, men så föll min blick på denna lilla goding i dvdhyllan. Färgen i ramen är nästan en exakt matchning.
"Sista natten med gänget", eller "American graffiti" är en riktigt bra film som utspelas under en natt i en amerikansk stad på 60-talet. Bland annat ser vi Harrison Ford och Richard Dreyfuss i tidiga roller. I regi av George Lucas, som också skrivit manus. Han är faktiskt bättre som manusförfattare än regissör om ni frågar mig (minns med en rysning den usla regin i Star Wars 1-3).

Betyg 5/5. Både till lacket och till filmen.