Sidor

torsdag 18 augusti 2011

China glaze, Skyscraper

Smäller upp det sista av mina Metro-lack också, även det var på under modemhaveriet och minnet är lite suddigt gällande antalet lager. Tror det var tre... Kanske.


Skyscraper är i varje fall ett blått glitterlack. Typ så. Blå bas med massor av glitter främst i silver och blått, men även lite svart. Ytterst iögonenfallande. Discokul!

Bilderna gör det inte riktigt rättvisa, för jag upplevde inte att det var så silvrigt ens i solsken. Jag tänkte att det såg ut som att blicka upp i en stjärnhimmel på sommaren. Då när himmelen aldrig blir sådär väldigt mörkt blå eller svart, utan mer mjukt mörkblå. Så tyckte jag det såg ut.

Alltså matchar jag upp mot en stjärnkarta. Skitsamma att den var svart i just den här kartboken. Skyscraper kommer alltid vara en stjärnhimmel på naglarna för mig. Hela Vintergatan på fingrarna!

Betyg 4/5.

Mitt intryck av Metrokollektionen? Jo, kanske lite tråkig... Jag hade stora förhoppningar på Trendsetter, CG in the city och Midtown magic. Ångrar att jag inte skaffade Traffic jam eller Urban-nights istället för Loft-y ambitions. Av de 6 lack jag provat av kollektionens 12 (?) ser min rangordning ut som följer: