Sidor

onsdag 17 augusti 2011

China glaze, Midtown magic

Det var det här inlägget jag jobbade med när modemet lade ner i torsdags. Därför minns jag inte hur många lager det var, men jag tror det var 2 - eller 3. Vad jag däremot minns är att jag tycker det är underbart vackert!


Det är en lite svårdefinerbar färg. Lila kanske? Eller brun? Eller vinröd? Jag lutar mest åt lila faktiskt. Med ett härligt glitter och glimmer från de små glitterkornen i guld. Vill minnas att jag tyckte mig se röda gnistor också, och det gör inte saken sämre direkt.

Det är ett rejält vampigt lack och mina tankar går till stumfilmernas kvinnliga stjärnor. Jag ville liksom dra på lösögonfransar, tonvis med suddig kajal och och måla en mörkt röd plutmun. Och så en kort, rak klänning och massor med pärlor på det. Klä ut mig till Gloria Swanson eller något. Tror jag gör det en annan dag.

Ibland får jag jobba en del med att matcha upp mina lack, men här kom jag ganska snabbt på att jag hade en flaska Poison i gömmorna och färgen på flaskan är nästan identisk med den på naglarna. Dessutom tas guldglittret upp i texten på flaskan så det här får väl räknas som en av mina mer lyckade matchningar.
Jag har inte använt den här parfymen på flera år, men jag tycker flaskan är vacker så den får hänga med ändå.

Betyg 5/5