Sidor

torsdag 14 juli 2011

Zoya, Reva

Det höll på att bli en enda lackning med det här. Direkt efter att jag tagit sista bilden tappade jag nämligen flaskan i stenläggningen och trodde det var tack och hej för den flaskan. Men den höll! Bara en liten flisa i bottnen som slogs bort. Tack och lov för tjockt glas i nagellacksflaskor hörrni.


Jag trodde att Reva var hallonrosa, men det var det inte. Som övermogna hallon i så fall. Det är alldeles för rött för att vara hallon, mer Snövits äpple kanske?

Lacken i den här kollektionen, Sunshine, innehåller massor av mikrosmått guldglitter. Det ger faktiskt en lätt duokrom effekt utan att vara det. Samtidigt är glittret så litet att jag inte vill kalla det glitter. Nä, i mina ögon är det här ett skimmerlack.

Ett rött lack med guldskimmer? Som drar åt rosa? Jo, så får det bli. Jag målade på tre lager, men det hade nog räckt med två. Jag hittade dock en kal fläck på ena tummen och bestämde mig för att ett lager till fick det bli. Torktiden med ett lager Seche Vite var ändå kanonsnabb. 15 minuter efter att jag hade lackat klart stod jag i köket och lagade fuskpizza till lunch. Bilderna är tagna efter det.

Zoyas lack kan vara svåra att hitta i butik. Det finns nätshoppar som säljer dem, men jag väljer att i första hand kolla om de finns hos favoriterna Nagelglädje på Tradera. De har bra priser, är snabba som tusan och snälla som jag vet inte vad. Synd bara att de fick slut på Apple ur den här kollektionen innan jag hann köpa det. Man kan inte få allt.

Betyg 4/5. Det finns andra lack jag hade blivit bra mycket mer upprörd över ifall flaskan hade pajat, men jag är glad att den höll. Om man säger så.

Den här gången valde lilla E lacket, tillsammans med kusinen/kompisen L som sovit över.