Sidor

lördag 9 juli 2011

OPI, Not like the movies

Del två av Katy Perry-lacken. Och även sista delen för de övriga har jag inte. Fick habegär över detta lack, Not like the movies, när jag såg SaintBellas bilder av det. Och det är verkligen vackert, men stört omöjligt att fotografera. Så klart - det är ju en duokrom. Eller kanske en multikrom vore mer rättvist, för jag ser flashar av rosa, lila, grönt och guld i det här silvertonade lacket.





Ja herreminje. Det går som sagt inte att återge det i all sin glans, trots en halv miljon knäppta bilder. Galet!

Det var skirt och jag tog på tre lager. Skulle ha kunnat ha på både ett eller två till utan att det skulle ha blivit för mycket, men ibland (oftast) så orkar jag inte måla fler. Dessutom var det här ett lack med den breda penseln. Jag har yttepyttenaglar så i mitt fall är den alldeles för bred. Annars gillar jag OPIs penslar stort. Bra form, bra spridning och lagom långa strån och jag föredrar en platt pensel framför en rund.

Betyg 4/5