Sidor

onsdag 6 juli 2011

A England, Perceval

När Nailmail hade A England som månadens lack så hade jag en beställning på Perceval. Efter en del betänketid bestämde jag mig dock för att byta ut det lacket mot Lancelot. Som tur var för mig (men inte för Karin på Nailmail) så var det flera flaskor i leveransen till Sverige som gick sönder och i sin tur förstörde en massa flaskor som de var packade tillsammans med. Dessa reades ut i överskottsshoppen och på det viset lyckades jag ändå lägga vantarna på ett Perceval. Och det är ju baske mig sagolikt. Säger det igen - SAGOLIKT!


Jag är anglofil av stora mått och självklart matchar jag det här lacket med min börs med the Union flag. på (Union Jack heter den till sjöss, så det så. Det har jag lärt mig i Doctor Who.) Börsen köpte jag på Accesorize för några år sedan, men jag såg liknande vid mitt senaste besök där för några veckor sedan.

Rött är min favoritfärg, men faktiskt inte den färg jag har flest nagellack i. Det här skimmerlacket med metallicfinish kommer dock att bli en favorit känner jag. Färgen är fantastisk med ett otroligt djup och det täckte bra med bara ett lager. Jag hittade dock en kal fläck på ena tummen och målade på ett lager till. Två lager med andra ord. Utan snabbtorkande topplack var det ändå genomtorrt efter bara 20 minuter. Plus i kanten där.

I bakgrunden ses även den där linslusen till katt, Cullen aka Fjante Galante. Det är den orangea fläcken vid busken uppe i högra hörnet.

Inte nog med att jag är anglofil - jag är även överdrivet förjust i legenden om Kung Arthur, som alla lack i A Englands kollektion Mythical (den enda hittills) är döpta efter. Jag shoppade på mig lack lika mycket för namnen som för färgerna. Silly - I know...

Perceval är inte en av de "stora" karaktärerna i legenden. Han var den första som drog ut på sökande efter den heliga Graal, men sökandet övertogs av Galahad och det var även han som fann den. Säger legenden. Vissa versioner påstår dock att Graal blev funnen av Perceval och att han sedan drog sig tillbaka och kallades Fiskarkungen. Så nu vet ni varifrån namnet "The Fisher King" kommer. Mycket bra film.

Betyg då? Klart det blir full pott. 5/5.

Vill man ha tag på det här lacket, eller någon av dess kollektionskamrater, så kan man kolla in på Nailmail om de har några kvar i överskottsshoppen. Annars finns de att beställa på A Englands hemsida och dit kommer du om du klickar här.